OGAM January game :12=12

Here’s my first game for One game a month.

Not much of a game, just a light arcarde/puzzle that evolved from my first look at Unity.
The tutorial was rushed in the last hours of january so it’s not very informative.

Mini post-mortem :
Unity is fun
Coming from a Flash background, the restriction on bitmap manipulation, blendmodes and compositing of the free version of Unity is a bit frustrating and I think the game would work better in Flash, but whatever, i learned stuff. The Unity engine is solid, the realtime variables editing is very nice, the scripting seems to get real messy real fast if you don’t pay attention.

NB : there will be bugs, it’s barely tested, sorry

win

linux

mac

Comments (7)

fuJanuary 31st, 2013 at 21:32

*clap* *clap* *clap*

mais ça manque d’export flash quand même :p

floFebruary 1st, 2013 at 14:36

good job

l'autre 12February 5th, 2013 at 18:25

Nice! Vous devriez sortir une version iOS et Android.

sebFebruary 7th, 2013 at 11:15

genial !!! j adore :)
super son , super anime , super tout :!!!
oouuaaahhhhh

ca donne envie de pouvoir choisir son propre chiffre ihihih genre 24 !!
12 c l a moitier de 24 , me disait les gens par rapport a une date pourrais placer un message
a l interieur ( pour les amoureux , evenement ou autre )

sebFebruary 7th, 2013 at 11:19

faut le publier sur ios et tout !
alors ?? kes ki se passe c vraiment bien bien

uluFebruary 7th, 2013 at 15:09

C’est pas impossible, que ce soit porté retravaillé, voir porté sur IOS plus tard.
Faudrait cleaner le code, rajouter du gameplay quand meme( powerup, bloc spéciaux, etc . ) , faire un tuto intégré, brancher ca sur un ldeaderboard online, ce genre de connerie.
Pour l’instant, c’est la version pour #1GAM. Ca peut évoluer :)

sebFebruary 21st, 2013 at 12:44

c super en tout cas :)
bisous

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